.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تلاش 8 ماهه جهت دریافت شناسنامه برای نوزاد مازندرانی ؛
نامیرا بالاخره شناسنامه گرفت
شمال نیوز: نامیرا نوزاد مازندرانی که تا چند وقت پیش شناسنامه نداشت با رسانه‌ای کردن این موضوع، موفق به ثبت نامش در سازمان ثبت احوال کشور شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، در دوازدهمین روز تیرماه 91 نوزادی در نکا به دنیا آمد که نامگذاری و صدور اسناد سجلی او به موضوع روز خبرگزاری‌ها و رسانه‌های استانی و منطقه تبدیل شده است.

نامیرا نام نوزادی است که چند سال آینده وقتی والدینش مشکلات نامگذاری و صدور شناسنامه‌اش را برای او تعریف می‌کنند این موضوع برای این آینده‌ساز سال‌های آینده جالب و شیرین خواهد بود.

نوزادی که در ابتدای ورود خود به این دنیای خاکی با اندام ظریف، دست و پای کوچک و دوست‌داشتنی‌اش گرد و خاک زیادی در بین مردم و مسئولان مازندران به پا کرده است.

با پیگیری‌های لازم امروز شنیدم که نامیرا کوچولوی مازندرانی پس از هشت ماه موفق شد در مقابل ایستادگی برخی مسئولان مردانه بایستد و با افتخار شناسنامه‌اش را به دست بگیرد.

در این‌باره با بهزاد نوری پدر نوزاد بدون شناسنامه چند ماه قبل و شناسنامه‌دار امروز هم‌صحبت شدیم تا بیشتر از تلاش بی‌وقفه خود برای صدور شناسنامه نامیرا کوچولو بگوید.

با همکاری بی‌امان رسانه‌ها شناسنامه نامیرا را گرفتم

بهزاد نوری پدر نامیرا با اعلام این‌که بالاخره پس از کش و قوس فراوان توانستیم با همکاری بی‌امان رسانه‌ها شناسنامه نامیرا را بگیریم، اظهار داشت: نامیرا در 12 تیر ماه امسال در نکا به دنیا آمد و پس از تولد او با مشورت خانواده نام نامیرا که اسم یکی از کتاب‌های عاشورایی است و در این زمینه نیز فیلمی هم در دست ساخت است را برایش برگزیدیم.

وی با اعلام این‌که اداره ثبت احوال شهرستان نکا با صدور شناسنامه نوزادم مخالفت کرد و به نوعی مانع این نامگذاری و صادر شدن اسناد سجلی شد، گفت: علت اصلی مخالفت مسئولان این اداره در جنسیت این نام بود که آن‌ها نامیرا را نامی برای جنسیت دختر می‌دانستند و می‌گفتند جنسیت آن پسر نیست و برای نوزادان دختر نهاده می‌شود.

مسئولان با سند قانع به صدور شناسنامه شدند

نوری با اعلام این‌که تعداد دفعات مراجعه‌ام به اداره ثبت و احوال نکا از تعداد انگشتان دستم نیز گذشته است که مسئولان گفتند اگر یک شناسنامه و کد ملی پسری به نام نامیرا به ما معرفی کنی برای فرزندت شناسنامه لحاظ می‌شود، تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی به مسئولان ثابت کردم که تاکنون در شهری سراغ نداریم که این نام برای دختری انتخاب شده و برای او شناسنامه صادر شده باشد ولی در شهرستان بابل در سال 59 برای نوزاد پسری شناسنامه صادر شد.

وی با بیان این‌که نامیرا پورنصرالله فرزند یکی از پزشکان بابلی است که در سی‌ام فروردین ماه 1359 به دنیا آمده است، افزود: با این سند توانستم مسئولان نکایی را قانع کنم تا شناسنامه فرزندم صادر شود.

رسانه‌ها نقش اساسی در برطرف شدن مشکل شناسنامه نامیرا داشتند

نوری با اعلام این‌که شناسنامه فرزندم پس از هشت ماه بالاخره در 25 بهمن ماه امسال صادر شد، در بیان نقش ویژه رسانه‌ها و به ویژه خبرگزاری فارس در این امر مهم گفت: اصحاب رسانه و خبر در برطرف کردن مشکلاتم نقش اساسی و کلیدی داشتند و در واقع کار مردم با حضور رسانه‌ها حل می‌شود.

درک کردم که رسانه‌ها حلقه اتصال مردم و مسئولان هستند

پدر نوزاد هشت ماهه مازندرانی عنوان کرد: با تمام وجود درک کردم که رسانه‌ها حلقه اتصال مردم و مسئولان هستند و صدای ما از طریق رسانه به مسئولان ارشد استان رسید.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش و پیگیری‌های استاندار مازندران، معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری، مدیرکل ثبت و احوال استان، مشاور حقوقی این اداره کل و فرماندار نکا اظهار داشت: با توجه به تلاش همه مسئولان در واقع در این بین کار اصلی بر عهده رسانه‌ها بود، از فعالان این عرصه صمیمانه قدردانی می‌کنم که به من و خانواده‌ام لطف بزرگی داشتند و بدانند که نمی‌توانم زحمت‌های‌شان را جبران کنم.

مشکل با صدور شناسنامه برطرف شد

نوری با اشاره به این‌که نباید در این مدت هشت ماهه‌ای که برای نامیرا شناسنامه صادر نشده حق و حقوق‌اش نادیده گرفته و ضایع شود، عنوان کرد: این مشکل از سوی ما نبود بلکه مشکل اداری اداره ثبت و احول نکا بود که در پایان با صدور شناسنامه برطرف شد.

 وی با اشاره به این‌که فرماندار نکا در تلاش برای رسیدگی و پیگیری حق و حقوق فرزندم در مدتی که شناسنامه نداشت است، گفت: این مسئول شهرستان قول داد تا با مشورت با استاندار مازندران مشکلات خانواده ما برطرف شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محسن 30 بهمن 1391
عنی استاندار و فرماندار این قدر بیکارند
متاسفم برای همه
مشکلات اقتصادی را ول کردید
چسبیدید به این خبر
واقعا برای پیگیری و خبرسازی شمال نیوز هم متاسفم
نا شناس 30 بهمن 1391
اگه نامیرا پسره واسه چی دور نوزاده پارچه صورتی؟
نا شناس 1 اسفند 1391
احسنت به سطح سواد برخی کارکنان ثبت احوال نکا که در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، با یک سرچ ساده می تونستند ریشه این اسم رو دربیارند. مرحبا و دست مریزاد. (سایروس)
مهدي ح 1 اسفند 1391
يا اين خبر خيلي مهمه و بابا ننه اين بچه مهم اند يا اين سايت از شدت بي خبري به اين طور اخبار بي اهميت رو آوردند.... بريد دنبال آب و نون مردم كه خربزه آبه......
یه بنده خدا 1 اسفند 1391
خیلی کار بیخودی بود بعضیها متاسفانه الکی دوست دارند خبر ساز شند .این که روال وسیکل اداری ما اشکال داره درست ولی این اسم هم همچین زیبا ومانوس نیست که کار به اینجاها کشیده بشه .خدا عاقبت ها رو به خیر کنه
مهدی 1 اسفند 1391
اصلا اسم زیبایی نیست ، می توانستید بی سرو صدا برای بچه تان اسم بگذارید این همه سرو صدا و جنجال به پا کردن برای چه می باشد ، قحطی اسم بود ؟
نا شناس 4 اسفند 1391
خدا آخر و عاقبت این طفل معصوم را ختم به خیر بکنه که چه پدر با فرهنگی داره. قحطی اسم بود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.256 seconds.